کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آیا قانون از مادران شاغل حمایت می‌کند؟ تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) از وام اشتغال تا دغدغه پرداخت هزینه درمان در دیدار مردمی فرماندار مشهد آغاز ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳) + جزئیات ایمنی مدارس خراسان رضوی مشخص نیست | بن‌بست مدارس برای آتش‌نشانی بررسی چالش‌های یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور با حضور فرماندار مشهد همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مشهد برگزار شد دعوا و قتل بر سر انگشتر در یک گاوداری در حوالی مشهد آیا حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان تهرانی رایگان می‌شود؟
سرخط خبرها

تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است

  • کد خبر: ۲۵۰۳۵۳
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور | از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار مدرسه در ایران ساخته شده است
سخنگوی آموزش‌وپرورش با اشاره به تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور، از ساخت ۲۴ هزار و ۱۵۰ مدرسه در ایران از سال ۹۲ تاکنون، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی در نشست خبری امروز خود گفت: عنصر مهم به اعتقاد ما و به اعتقاد سند تحول بنیادین و مهم‌ترین رکن در نظام آموزشی هر کشوری معلم هست که ما آن را تحت عنوان نیروی انسانی اطلاق می‌کنیم.

وی افزود: گروه معلم باید تأمین باشد؛ اگر تأمین نباشد، عنصر دانش‌آموز بدون معلم باقی خواهد ماند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش‌وپرورش تأمین بموقع معلم برای دانش‌آموزان عزیز و همچنین معلم ماهر و توانمند است؛ معلمی که بتواند آنچه را انتظار سند تحول بنیادین است، تأمین کند.

فرهادی بیان کرد: از سال ۹۲ تا امسال، ۲۴ هزار و ۱۵۰ مدرسه ساخته شده که ۱۱۷ هزار و ۶۱۸ کلاس را در خودش جای داده است.

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموز‌های ما در سال ۱۳۹۲، اعم از مدارس دولتی و غیردولتی چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده و درحال‌حاضر، این آمار به نزدیک ۱۷ میلیون نفر رسیده است؛ یعنی ما یک جهش جمعیتی دانش‌آموزی و یک جهش فضای آموزشی داشتیم، ولی جهش نیروی انسانی نداشتیم. نیروی انسانی ما امروز خیلی متفاوت‌تر از سال ۱۳۹۲ نیست.

سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان ما تا سال ۱۴۰۸ تقریباً ثابت خواهند ماند و خیلی تغییر نخواهد کرد.

فرهادی گفت: متأسفانه تعداد دانش‌آموزان از سال ۱۴۰۸ به بعد و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید؛ یعنی ما این نمودار ما یک دامنه داشته به قله رسیده و دوباره به دامنه قبلی برمی‌گردد. امیدوارم که سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده باعث شود تعداد دانش آموزان مجدداً بالا برود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->